Συγχαρητήρια...

Συγχαρητήρια...

Αύγουστος 29, 2016 - 17:55
4 σχόλια

Μεγάλο προβληματισμό ελπίζουμε να έχουν προκαλέσει οι εφετινές Πανελλαδικές. Ελπίζουμε, διότι σε τούτη τη χώρα για τίποτε δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι, όταν μιλάμε για κοινή λογική.

Εφέτος ορισμένες σχολές, οι οποίες μάλιστα ήταν περιζήτητες τα προηγούμενα χρόνια, όπως οι παιδαγωγικές -αλήθεια, τα παιδιά που κινούνταν τα προηγούμενα χρόνια με γνώμονα τη θεσούλα σε ένα σχολείο ήταν σίγουροι ότι ήθελαν να γίνουν δάσκαλοι;- εμφάνισαν μεγάλη πτώση, αφού δεν παρέχουν την επαγγελματική εξασφάλιση των προηγούμενων ετών.

Με αποτέλεσμα; Με αποτέλεσμα να μπαίνουν στο Παιδαγωγικό μαθητές με 14.000 μόρια και κάτι. Αλλά, φευ! υπάρχει και το ΤΕΙ Κοζάνης, στο οποίο μπήκαν μαθητές γράφοντας 1,5 στα 20. Το όνομά τους, δηλαδή...

Ανήκω στη γενιά των δεσμών. Δέσμιοι ήμασταν της Αντιγόνης και του Οιδίποδα και -το χειρότερο όλων, που δεν κατόρθωσα αν αποστηθίσω ποτέ- της Ιστορίας. Αλλά: οι πρωτοετείς στο Ιστορικό Αρχαιολογικό πριν από 20 χρόνια γνωρίζαμε τη μοναδική απόλυτη μετοχή σε ονομαστική. Δίναμε άγνωστο αρχαία καθ' υπαγόρευση στο πρώτο έτος και ο καθηγητής είχε την πολυτέλεια να ορίσει ότι θα κοβόμασταν αν κάναμε τέσσερα λάθη στα πνεύματα.

Στα πνεύματα... Τέσσερις δασείες λάθος και κοβόσουν. Υπερβολή; Τότε μου φαινόταν υπερβολικό. Σήμερα όχι. Διότι σήμερα, πνεύμα ουδέν... Γνωρίζαμε αν μη τι άλλο ότι απέναντι από τη Χίο δεν είναι η Κρήτη ούτε η Κούβα [απάντηση τριτοετούς φοιτήτριας(!) πριν από πέντε χρόνια σε προφορική εξέταση].

Αδιανόητο να γράφει κάποιος στην κόλλα το όνομά του και να περνάει σε ΤΕΙ. Αδιανόητο. Και όμως έγινε εφέτος.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο πρωτοετής φοιτητής στο ΤΕΙ Κοζάνης που μπήκε με 1,5 στα 20 δεν γνωρίζει καν την ύλη των εξετάσεων. Και όταν με το καλό παρακολουθήσει το πρώτο του μάθημα, δεν θα έχει το υπόβαθρο να αντεπεξέλθει.

Δεν ξέρω αν το Μπακαλορεά -τεταρτοετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο και στο τέλος ένα δίπλωμα- είναι η λύση. Διότι αυτό που βλέπω εγώ είναι η απαξίωση. Όχι, το υπουργείο Παιδείας άσχετα με βάσεις και συστήματα δεν έπρεπε να επιτρέψει την εισαγωγή με 1,5 στο ΤΕΙ Κοζάνης. Επειδή αυτός ο φοιτητής όχι μόνο δεν θα τελειώσει, αλλά και ποτέ δεν είχε την πρόθεση να ξεκινήσει.

Από τη μια έχουμε κάνει Ευαγγέλιο τις γενικές γνώσεις για το Λύκειο και από την άλλη καθορίζουμε το επίπεδο των ΑΕΙ και των ΤΕΙ μας βάσει ζήτησης. Αλλά δεν είναι όλα αγορά. Επειδή δεν είναι πια δημοφιλές το Ιστορικό - Αρχαιολογικό ή τα Παιδαγωγικά δεν σημαίνει ότι επιτρέπεται να μπαίνουν σε αυτά μαθητές που δεν ξέρουν να κλίνουν το «λύω» ή στοιχειώδη μαθηματικά. Κάποτε σε αυτή τη χώρα τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν φωνή και να επιλέγουν τους φοιτητές τους. Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είναι «καθηγητική σχολή» η Φιλολογία επειδή μετά την αποφοίτηση μπορεί κάποιος να διοριστεί σε σχολείο. Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι επειδή μπορείς να διοριστείς σε σχολείο δεν σημαίνει ότι πρέπει και να το κάνεις αν, για παράδειγμα, δεν θες να διδάξεις ή δεν μπορείς.

Γιατί, δηλαδή, να μην ενθαρρύνεται ο φοιτητής να γίνει παλαιογράφος; Γιατί, ακόμα χειρότερα, να πρέπει σώνει και ντε να πάρει το πτυχίο του όταν το επίπεδό του είναι επίπεδο Λυκείου στην καλύτερη περίπτωση; Να μην το πάρει ποτέ. Να μην επενδύσει σε αυτό. 

Να κάνει κάτι άλλο, κάτι στο οποίο θα είναι πραγματικά καλός και όχι ημιμαθής με πτυχίο!

Αλλά, πώς να ενθαρρυνθεί ο φοιτητής όταν το υπουργείο σου λέει ότι για να δουλέψεις σε αρχείο ως παλαιογράφος πρέπει να δώσεις ΑΣΕΠ, να διοριστείς σε σχολείο και να πάρεις απόσπαση μετά σε κάποιο αρχείο αφού έχεις «διδάξει» θες δεν θες σε σχολείο για πέντε χρόνια και αφού, φυσικά, εξασφαλίσεις ένα «δοντάκι» κάπου... Επομένως, για άλλη μία φορά, το πρόβλημά μας είναι η ηλίθια νοοτροπία μας.

Παρεμπιπτόντως: Όχι, δεν πρέπει κάθε λόγγος και χωριό της χώρας να έχει πανεπιστημιακά τμήματα για να δουλεύουν οι τοπικές οικονομίες. Ας βρουν τρόπο να δουλεύουν οι τοπικές οικονομίες χωρίς να αρμέγουν χιλιάδες φοιτητές που δεν θα τελειώσουν ποτέ το πανεπιστήμιο.

Δεν ξέρω πόσοι γονείς χάρηκαν με τα βλαστάρια τους που πέρασαν στο ΤΕΙ Κοζάνης γράφοντας μόνο το όνομά τους. Δεν θα μου φαινόταν περίεργο να κερνούσαν ούζα και κονιάκ στο καφενείο, διότι είναι οι ίδιοι γονείς που πιστεύουν ότι το παιδί τους είναι εργατικό και φιλότιμο και φταίει «το σύστημα» για τους βαθμούς και τη χαμηλή απόδοσή του. 

Τώρα που το σύστημα τον άσχετο τον κάνει φοιτητή; Μήπως, φίλοι γονείς, αλλάξατε γνώμη ως προς το σύστημα;..

Πάει η καρδιά να τους πεις μπράβο;

Ε, δεν πάει.

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 
Tags: 

4 Σχόλια

Τα τούβλα δεν είναι πρόβλημα, η μεγάλη στρέβλωση του συστήματος είναι η παντέντα εισβολής στο δημόσιο μέσω των εξετάσεων των κάθε μορφής ενστόλων που σε ένα μήνα θα πάρουν τον πρώτο τους μισθό. Αλλοι πάνε να μορφωθούν και άλλοι να πληρωθούν. Αυτό είναι το πρόβλημα και όχι τα στουρνάρια.

Έχεις τίποτε κακό πάθει κυρία μου με την Κοζάνη; ή ζηλεύεις; έλα να φας τουλουμοτύρι, τυρόπιτα φούρνου, παιδάκια, κεφτέδες με ζουμί, σαρμαδάκια για να στανιάρεις και μετά μιλάς εκ του ασφαλούς, έλα να δείς το επίπεδο σπουδών και μετά μιλάς άντε...

Πράγματι έχεται δίκιο κΕυα.υπαρχει και αλλη μια πλευρά των πανελληνίων:πολλοί άριστοι μαθητές μη μπορώντας να διαχειριστουν το άγχος των πανελληνίων σκεπτόμενοι ότι μεσα σε τέσσερις μέρες κρίνεται το μέλλον τους ,δεν απέδωσαν .γιατι;;;;;;;;;ας κοιτάξει κάποιος αυτα τα χάλια.....τελικά η τράπεζα θεμάτων ηταν πιο δίκαιη για τους διαβασμένους;;;;;

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.