«Πριν είναι αργά...»

«Πριν είναι αργά...»

Μάιος 27, 2016 - 12:53
3 σχόλια

Δεν είναι στις προθέσεις μου να επαναλάβω τις κατά καιρούς καταγγελίες μου για την οικονομική εξάρτηση της τοπικής αυτοδιοίκησης από το πανίσχυρο κομματικοκρατούμενο πολιτικό κατεστημένο. Προτάσεις μου, για την ανεξαρτητοποίησή της, στα πλαίσια μιας ουσιαστικής πολιτικής, διοικητικής και  φορολογικής αποκέντρωσης νομοθετικά κατοχυρωμένης, απευθύνονταν δυστυχώς εις «ώτα μη ακουόντων», όχι μόνο της κεντρικής εξουσίας αλλά και των «δημοσιοσχεσιάκηδων» της ΚΕΔΕ, ιδιαίτερα δε την τελευταία εξαετία που διανύουμε την εποχή των μνημονίων. Είναι η εποχή (και βάλε) που η αυτοδιοίκηση εισήλθε στον «αστερισμό» του «κυνόδοντα», εκεί όπου όλα λειτουργούν αυτοματοποιημένα με σωρεία, τροποποιημένων νόμων, υπουργικών αποφάσεων με τον χαρακτήρα των συμμορφώσεων προς τις υποδείξεις, εγκυκλίων κλπ.

Με λίγα λόγια, ο θεσμικός της ρόλος υποβαθμίστηκε, περιορισθέντος πλέον στην προβληματική διαχείριση των σκουπιδιών και στις χορηγήσεις ληξιαρχικών πράξεων. 

Θεωρώ χρήσιμο να επισημάνω, ότι εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης και όχι μόνο, οι περικοπές πόρων από τους θεσμοθετημένους υπερβαίνουν το 60%. Συνεπεία αυτών των περικοπών, η τοπική αυτοδιοίκηση στερείται πόρων, για την εκπλήρωση των σκοπών της που κινούνται στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, κυρίως στον κοινωνικό τομέα και σε έργα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Σήμερα, με τη θεσμοθέτηση πλέον του λεγόμενου Υπερταμείου(εύχομαι να τα εκατοστίσει) αποκρατικοποιήσεων, περιέρχεται σ’ αυτό άνευ ανταλλάγματος η ακίνητη περιουσία του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ στα οποία ανήκουν και οι Δήμοι. Ήδη -μην το ξεχνάμε- η ακίνητη περιουσία των Δήμων έχει καταγραφεί στη βάση δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών.  

Με βάση τα έτοιμα στοιχεία, με ταχείς ρυθμούς τα «τσακάλια» του «αιωνόβιου» υπερταμείου, θα εντοπίσουν τα «φιλέτα» και έπεται η «αξιοποίηση». 

Εν όψει των διαγραφόμενων εξελίξεων, θεωρώ πως οι Δημοτικές αρχές, επιβάλλεται να ενεργοποιήσουν τις διατάξεις του άρθρου 186 του νόμου 3463/2006 (Δημοτικός κώδικας) όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν 4018/2011, σύμφωνα με τις οποίες, παρέχεται η δυνατότητα εκποίησης ακινήτων με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με πλειοψηφία των 2/3 του συνολικού αριθμού των μελών του. 

Οι διατάξεις αυτές, ερμηνευόμενες στο πλαίσιο της όλης νομοθεσίας περί Δήμων και της αποστολής τους ως ΟΤΑ, όπως αυτή ορίζεται από το Σύνταγμα, προκύπτει ότι ως ωφέλεια, χάριν της οποίας είναι επιτρεπτή η εκποίηση δημοτικού ακινήτου, νοείται η ωφέλεια που είτε ανάγεται ευθέως στην ικανοποίηση αμέσων ή εμμέσων σκοπών της τοπικής αυτοδιοίκησης, είτε, ακόμα, σε απόκτηση προσοδοφόρου περιουσιακού στοιχείου, ή σε άλλη επωφελή τοποθέτηση του χρηματικού ποσού που αποτελεί το τίμημα, ώστε από το εισόδημα το οποίο θ’ αποφέρουν, να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι σκοποί αυτοί.   

Είναι αυτονόητο ότι προηγουμένως, θα έχει αναληφθεί η πρωτοβουλία εκπόνησης τεχνικοοικονομικών μελετών για την υλοποίηση συγκεκριμένων σκοπών και το σημαντικότερο, ότι, τα Δημοτικά συμβούλια στην απόφασή τους, θα πρέπει να προσδιορίζουν τους λόγους για τους οποίους η εκποίηση θα είναι επωφελής για τον Δήμο τους, εν όψει των συγκεκριμένων σκοπών, που είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν με το τίμημα του εκποιούμενου ακινήτου.  

Επομένως οι Δημοτικές αρχές, που έχουν σύμφωνα με το νόμο την ευθύνη της προάσπισης των τοπικών συμφερόντων, οφείλουν να εντοπίσουν με τη σειρά τους τα ακίνητα εκείνα των Δήμων τους, για τα οποία υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις να χαρακτηριστούν από το υπερταμείο ως «φιλέτα» και να προχωρήσουν στην εκποίηση τους, ώστε το τίμημα να περιέλθει στα ταμεία τους, για την εξυπηρέτηση των σκοπών τους και όχι στις τσέπες της «μαφίας» της διεθνούς τοκογλυφίας.                                                                                                                     

Τρίπολη 25-5-2016,

Σάββας Σαββάκης

Ειδήσεις: 
Tags: 

3 Σχόλια

Κοίταξε λίγο τις εκθέσεις διεθνών οργανισμών (Διεθνής Διαφάνεια), ανεξάρτητων αρχών (Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Συνήγορος του Πολίτη) και Υπηρεσιών (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης) να δεις που κατατάσσονται σε θέματα διαφθοράς και κακοδιοίκησης οι ελληνικοί ΟΤΑ που εσυ υπερασπίζεσαι και άσε τους "ξένους τοκογλύφους¨ στην ησυχία τους....

@ 22.10 ΟΤΑ θερμοκοιτίδες διαφθοράς. Αυτοί δεν έδωσαν στοιχεία για πλαστά δικαιολογητικά και προυπηρεσίες συμβασιούχων, αλλά καθάρισε ο Πάκης και η γαλάζια πασοκαρία

Αγαπητέ φίλε/φίλη. Τα στοιχεία που παραθέτεις τα ξέρω. Όμως δεν μπορούμε να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι όλους τους ΟΤΑ. Υπάρχουν ευτυχώς και εξαιρέσεις αυτοδιοικητικών που πιστεύουν πράγματι στον θεσμό και αγωνίζονται για την προάσπιση των τοπικών συμφερόντων και όχι για την τσέπη τους. Η πρότασή μου απευθύνεται στους έντιμους.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.