Οι 10 που υπέγραψαν τη μήνυση κατά Παυλή, Τότση, Κοκοσιούλη

Οι 10 που υπέγραψαν τη μήνυση κατά Παυλή, Τότση, Κοκοσιούλη

Μάρτιος 04, 2015 - 09:59
4 σχόλια

Όπως είχε αναφέρει το ArcadiaPortal.gr  από την πρώτη στιγμή οι κάτοικοι της περιοχής του Λεβιδίου μαζί με το δικηγόρο κ. Γκότση έδειξαν την πρόθεση τους να προβούν σε μήνυση κατά του δημάρχου Τρίπολης κ. Παυλή, του κ. Κοκοσιούλη και του κ.Τότση για παράβαση καθήκοντος σύμφωνα με τα όσα έγιναν την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου στην θέση Μαγούλα. Δείτε ΕΔΩ

Την Τρίτη 3 Μαρτίου δέκα από τους κατοίκους μετέβησαν στο Αστυνομικό τμήμα Λεβιδίου και κατέθεσαν την μήνυση κατά των τριών καθώς όπως αναφέρει η μηνυτήρια αναφορά που ακολουθεί.

Με τις πράξεις τους αυτές οι τρεις μηνυμένοι παρέβησαν το καθήκον τους, καθώς παρότι γνώριζαν ότι δεν μπορούν νόμιμα να μεταφερθούν απορρίμματα στην περιοχή Μαγούλας Λεβιδίου, είχαν συνδράμει στη σύνταξη και έκδοση της από 16-2-2015 «τεχνικής έκθεσης για την προσωρινή εναπόθεση απορριμμάτων στη θέση Μαγούλα της Τ.Κ. Λεβιδίου», όπου προβλέπονται μελέτες και εργασίες στον επίδικο ΧΑΔΑ, που αποτελούν την προϋπόθεση, ακόμη και στη λογική του Δήμου Τρίπολης, για την εναπόθεση των απορριμμάτων.

Όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι ο όλος σχεδιασμός για την εναπόθεση των απορριμμάτων για άγνωστο χρονικό διάστημα στο χώρο του ΧΑΔΑ στη θέση «Μαγούλα» Λεβιδίου, είναι παντελώς αυθαίρετος και παράνομος.

 

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

ΜΗΝΥΣΗ

1 . του Χρήστου Καρβουνιάρη του Γεωργίου, κατοίκου τ.κ. Λεβιδίου Δήμου Τρίπολης,

2. του Σπυρίδωνος Ζάβου του Δημητρίου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

3. της Βασιλικής Καρβουνιάρη του Θεοδώρου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

4. της Χριστίνας Πραγκαστή του Σωτηρίου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

5. της Ιωάννας Ζη του Δημητρίου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

6. του Βασιλείου Βαρδιάμπαση του Νικολάου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

7. του Θεοδώρου Σπυρόπουλου του Φωτίου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

8. του Ιωάννη Πάρχα του Παναγιώτη, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

9. του Χρήστου Λούρα του Αλεξίου, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης,

10. της Αικατερίνης συζύγου Χαραλάμπους Μακρή, κατοίκου τ.κ. Λεβίδιου Δήμου Τρίπολης.  

ΚΑΤΑ

του Δημητρίου Παυλή του Αναστασίου, Δημάρχου Τρίπολης,
του Ηλία Τότση, Αντιδημάρχου Τρίπολης,
του Ιωάννη Κοκοσιούλη, Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Πρασίνου, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Τρίπολης,  κατοίκων Τρίπολης

************

Ο Δήμαρχος Τριπόλεως, ως νόμιμος εκπρόσωπος του Δήμου Τριπόλεως, συνέταξε την 6-2-2015 και απέστειλε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος (υπόψη μάλιστα συγκεκριμένου υπαλλήλου, του Γ. Παπαηλίου), το με αριθμό πρωτ. 5241/6-2-2015 έγγραφό του, με θέμα «Απορρίμματα στο Δήμο Τρίπολης». Στο έγγραφο αυτό ο Δήμαρχος Τριπόλεως αναφέρει επί λέξει τα εξής:

«Έχοντας υπόψη:

Ι. Την κατάσταση που επικρατεί στο Δήμο μας

2. Tην υπ’ Αρ.6561/2556/14-1-2015 Απόφαση κήρυξης του Δήμου Τρίπολης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης βάση της υπ’ αρ. 25825/2013 ΦΕΚ Β 582/13-3-2013 υγειονομικής διάταξης

3.Τις ανθυγιεινές καταστάσεις που επικρατούν λόγω συσσωρευμένου  όγκου απορριμμάτων στο Δήμο μας

4.Το γεγονός ότι η έγκριση της ΜΠΕ για την προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου μας (περιοχή Αγ.Κων/νου) έχει διακοπή με την υπ. Αρ. 2967/13-06-2014 Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Μετά τα παραπάνω παρακαλούμε όπως μας επιτρέψετε προσωρινά την μεταφορά και απόθεση στο ΧΑΔΑ Λεβιδίου των ΑΣΑ έως ότου ολοκληρωθεί η προσωρινή διαχείριση που έχει δρομολογηθεί από το Δήμο μας για την διαλογή ανακυκλώσιμων - διαχωρισμό οργανικών (κομποστοποίηση)».

Ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου εντός δύο ημερών, (δεδομένου ότι το προαναφερόμενο έγγραφο του Δημάρχου φαίνεται να πρωτοκολλήθηκε την 9-2-2015  εξέδωσε το παρακάτω έγγραφο- απόφαση:

«Θέμα: Διαχείριση Απορριμμάτων Δήμου Τριπόλεως Περ. Εν. Αρκαδίας

Σχετικά:  α) Το αριθμ. πρωτ. 5241/6-2-2015 έγγραφο Δήμου Τρίπολης

β)Την αριθμ. 2967/13-06-2014 απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Σε συνέχεια των ανωτέρω (α) και (β) σχετικών εγγράφων σας, σας γνωρίζουμε ότι:

1ον. Η υπηρεσία μας από τις 20-06-2012 έχει διαβίβασει την μελέτη ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ στο τμήμα περιβάλλοντος και χωρ/κου σχεδιασμού για το έργο: «ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΑΣΑ) ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΠΕΡ. ΕΝ. ΑΡΚΑΔΙΑΣ».

Στην ανωτέρω μελέτη περιγράφεται σαφώς πως θα γίνεται η διαχείριση των απορριμμάτων.

2ον. Το τμήμα περιβάλλοντος και χωρ/κου σχεδιασμού της  αποκεντρωμένης Περιφέρειας ενέ­κρινε την εν λόγω μελέτη «ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΠΕΡ. ΕΝ. ΑΡΚΑΔΙΑΣ» η οποία έχει διακοπή με το (β) σχετικό. Την αριθμ.2967/13-06-2014 απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

3ον. Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με τον εγκεκριμένο ΠΕΣΔΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου ο τέως Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ σήμερα ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ αποτελεί μία ενότητα με την εγκατάσταση του Δεματοποιητή στα όρια του διευρυμένου Δήμου Τρίπολης. Μετά τα ανωτέρω και μέχρι την απεμπλοκή της διακοπής και την ολοκλήρωση των ανωτέρω εργασιών «ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΑΣΑ) ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΠΕΡ. ΕΝ. ΑΡΚΑΔΙΑΣ» ο Δήμος μπορεί να συγκεντρώνει τα απορρίμματα στο χώρο του ΧΑΔΑ Λεβιδίου (αν ο χώρος είναι επαρκής και αφού λάβετε όλα τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται), μέχρι την ισχύ της έκτακτης ανάγκης ως χώρος  προσωρινής απόθεσης, ώστε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του έργου «ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΑΣΑ) ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΠΕΡ. ΕΝ. ΑΡΚΑΔΙΑΣ» να μεταφερθούν τα εv λόγω απορρίμματα για διαχείριση στο χώρο που θα επιλεχθεί για την προσωρινή διαχείριση από τον Δήμο Τρίπολης.»

Ακολούθησε η υπ’ αριθμ. 49/11-2-2015 απόφαση του Δημάρχου Τριπόλεως, βάσει της οποίας, και αφού μνημονεύονται 14 σχετικά, αποφασίστηκε:

«Για επιτακτικούς λόγους δημόσιας υγείας, προστασίας του περιβάλλοντος και πρόληψη από επικίνδυνη ρύπανση:

Ορίζουμε ως χώρο προσωρινής απόθεση και μελλοντικής μεταφόρτωσης των αστικών αποβλήτων (ΑΣΑ), που συλλέγονται από τα απορριμματοφόρα και τα φορτηγά οχήματα του Δήμου Τρίπολης και από τις συμβεβλημένες με το Δήμο Τρίπολης επιχειρήσεις αποκομιδής αστικών αποβλήτων (Α.Σ.Α.), το δημοτικό χώρο που βρίσκεται στη θέση “Μαγούλα”, έκτασης 14.952,94 τ.μ., εκτός σχεδίου της Τοπικής Κοινότητας Λεβιδίου, σε απόσταση 2.600 μέτρων από αυτήν, χώρο ο οποίος λειτουργούσε ως ΧΑΔΑ μέχρι σήμερα, για χρονικό διάστημα έως και την ισχύ της έκτακτης ανάγκης.

Ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση της τήρησης των όρων προστασίας του χώρου από πυρκαγιές κ.λ.π. και τη μεταφόρτωση των απορριμμάτων στο χώρο όπου θα λειτουργήσει η ενδιάμεση ολοκληρωμένη προσωρινή διαχείρισή τους, μόλις εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στη θέση Μεγαβούνι, εκτός σχεδίου της Τ.Κ. Βαλτετσίου του Δήμου μας».

Ο όλος σχεδιασμός για την εναπόθεση των απορριμμάτων για άγνωστο χρονικό διάστημα στο χώρο του ΧΑΔΑ στη θέση «Μαγούλα» Λεβιδίου, είναι παντελώς αυθαίρετος και παράνομος για πληθώρα λόγων, όπως αναλυτικά αναφέρουμε στην από 13-2-2015 και με αρ. καταθ. δικογρ.       26/2015 αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχουμε καταθέσει ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Τρίπολης και η οποία εκδικάζεται την 6.3.2015 καθώς και στην υπ’ αριθμ.  673/2015 αίτηση ακύρωσης και την υπ’ αριθμ.    37/2015 αίτησης αναστολής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ειδικότερα:

1. Έχει εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 12884/4025/2011 απόφαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, με την οποία αποφασίστηκε, μεταξύ των άλλων, η παύση της λειτουργίας του Χ.Α.Δ.Α. στη θέση Μαγούλα Λεβιδίου, από 6-4-2011, με σκοπό την αποκατάστασή του μετά από τη σύνταξη των σχετικών Μελετών Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης. Τα παραπάνω άλλωστε αναφέρονται στην υπ’ αριθμ. 49/11-2-2015 απόφαση του Δημάρχου Τριπόλεως. Επίσης, όπως συνάγεται από την υπ’ αριθμ. 588/2/3-2-2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, με θέμα «Χορήγηση άδειας αποκατάστασης Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Στερεών Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) στην Περιφέρεια Πελοποννήσου», αποφασίστηκε, μεταξύ των άλλων, η χορήγηση άδειας αποκατάστασης  του επίδικου ΧΑΔΑ Μαγούλας Λεβιδίου. Αναφέρεται στην απόφαση αυτή ότι οι θέσεις και τα όρια των ΧΑΔΑ αποτυπώνονται στους χάρτες που συνοδεύουν τις υποβληθείσες Τεχνικές Μελέτες Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης (ΤΜΠΑ). Επισημαίνεται επίσης στην ίδια απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου ότι:

«α. Η αποκατάσταση των ΧΑΔΑ επιβάλλεται από:

τις προβλέψεις της νομοθεσίας
τα χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων θέσεων
την ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας και του φυσικού περιβάλλοντος

 β. Η παρούσα απόφαση αφορά χώρους οι οποίοι θα αποκατασταθούν ώστε να ενταχθούν στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Οι εργασίες αποκατάστασης των ΧΑΔΑ θα πρέπει να είναι τεχνικά απλές, οικονομικά εφικτές και περιβαλλοντικά αποτελεσματικές.

Γενικοί όροι:

1. Σε κάθε περίπτωση η αποκατάσταση των χώρων δεν μπορεί να συνοδεύεται από την επανεργοποίηση των υφισταμένων ή τη δημιουργία νέων χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης αποβλήτων.

(…) 5. Με ευθύνη της Περιφέρειας Πελοποννήσου και σε συνεργασία με τους οικείους Δήμους:

α. Θα οριοθετηθούν οι χώροι, θα τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες και θα γίνουν οι πλέον πρόσφορες παρεμβάσεις για την παρεμπόδιση της πρόσβασης σ’ αυτούς.

β. Θα εκδοθούν διοικητικές πράξεις με τις οποίες θα καθορίζονται:

- Η απαγόρευση εισόδου και ρίψης ή/ και καύσης αποβλήτων στους χώρους μετά την παύση λειτουργίας τους (…)».

Ως προς το ίδιο ζήτημα μνημονεύουμε την υπ’ αριθμ. πρωτ. 1990/8-5-2014 απόφαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου με θέμα «Έγκριση Τοπογραφικών μελετών στα πλαίσια της Μελέτης με τίτλο: ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΧΑΔΑ», στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και ο επίδικος ΧΑΔΑ Μαγούλας Λεβιδίου.

Εφόσον, σύμφωνα με τα ανωτέρω, για τον επίδικο ΧΑΔΑ έχει εκδοθεί ήδη από το 2011 απόφαση περί παύσης της λειτουργίας του, αλλά και σειρά άλλων διοικητικών πράξεων για την αποκατάστασή του, με πρόνοια για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, με ποιες νομικές διατάξεις μπορεί να δικαιολογηθεί η επαναλειτουργία του,  ως ΧΑΔΑ;  

2. Η παραπάνω με υπ’ αριθμ. 49/11-2-2015 απόφαση του Δημάρχου Τριπόλεως εκδόθηκε κατά παράβαση νόμου, εφόσον ο Δήμαρχος από την κείμενη νομοθεσία δεν δύναται να εκδώσει αποφάσεις σχετικές με τη διαχείριση των απορριμμάτων και ιδίως αποφάσεις που αφορούν στη λειτουργία των ΧΑΔΑ, στην επαναλειτουργία τους, στη μεταφορά των απορριμμάτων, στην εναπόθεσή τους, στη μεταφόρτωσή τους, κλπ.

 3. Επίσης ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου αναρμοδίως και παρανόμως συναινεί στη μεταφορά, αλλά και την εναπόθεση των απορριμμάτων στον επίδικο ΧΑΔΑ. Μάλιστα στο προαναφερόμενο έγγραφο-απόφασή του παντελώς αόριστα ο υπάλληλος αυτός παρέχει αορίστως τη συναίνεση- άδεια στον Δήμο Τριπόλεως να πράξει αυτό «αν ο χώρος είναι επαρκής». Δηλαδή θα κριθεί από τον Δήμο Τριπόλεως, ή από τον Δήμαρχο, εάν ο επίδικος χώρος είναι επαρκής! Ως δεύτερη δε προϋπόθεση θέτει τη λήψη από τον Δήμο μέτρων ασφαλείας εν γένει, χωρίς αυτά να προσδιορίζονται («και αφού λάβετε όλα τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται»)!

Το σημαντικότερο  όμως εν προκειμένω είναι ότι ο εν λόγω υπάλληλος (Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος), φαίνεται να συναινεί σε μια αορίστου χρόνου λειτουργία του εν λόγω ΧΑΔΑ. Τι άλλο αλήθεια μπορεί να σημαίνει η φράση του στο εν λόγω έγγραφο: «μέχρι την ισχύ της έκτακτης ανάγκης ως χώρου προσωρινής απόθεσης, ώστε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του έργου «ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΑΣΑ) ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΠΕΡ. ΕΝ. ΑΡΚΑΔΙΑΣ» να μεταφερθούν τα εv λόγω απορρίμματα για διαχείριση στο χώρο που θα επιλεχθεί για την προσωρινή διαχείριση από τον Δήμο Τρίπολης».

Είναι προφανές ότι ο εν λόγω υπάλληλος παρανόμως συναινεί στην επαναλειτουργία ενός ΧΑΔΑ, του οποίου τη λειτουργία έχει παύσει ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου. Εν προκειμένω δηλαδή ο υφιστάμενος συναινεί στην ανάκληση της πράξης του προϊστάμενου του, του καθ’ ύλην δηλαδή αρμοδίου, που είναι ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου!

4. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3937/2011 (ΦΕΚ Α΄ 60/31-3-2011), το όρος Μαίναλο, εντός του οποίου βρίσκεται η περιοχή Μαγούλα Λεβιδίου, συμπεριλαμβάνεται στον  εθνικό κατάλογο των περιοχών που έχουν ενταχθεί στο κοινοτικό δίκτυο Natura 2000. Σύμφωνα με το άρθρο 9 του ίδιου νόμου (3937/2011):

«1. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3, στις περιοχές του Δικτύου Natura 2000 ισχύουν οι εξής περιορισμοί:

α) Απαγορεύεται η εγκατάσταση ιδιαιτέρως οχλουσών και επικίνδυνων βιομηχανικών εγκαταστάσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις της Οδηγίας 96/82/ΕΚ (L 10).

β) Απαγορεύεται η εγκατάσταση βιομηχανικών εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης, όπως αυτές ορίζονται στο Παράρτημα της κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων 13727/724/2003 (ΦΕΚ 1087 Β ́).

γ) Απαγορεύεται η αλιεία με δίχτυα τράτας, δράγες, πεζότρατες ή παρόμοια δίχτυα και με στατικά δίχτυα πάνω από κοραλλιογενή ενδιαιτήματα και ασβεστοφυκικούς βυθούς.

δ) Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία ιχθυοκαλλιεργειών σε λιβάδια ποσειδωνίας.

ε) Απαγορεύεται η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων, πλην εκείνων που ενημερώνουν τον επισκέπτη για την περιοχή ή προωθούν τις ήπιες φυσιολατρικές δραστηριότητες»

Είναι αυτονόητο επομένως ότι στην περιοχή αυτή, που έχει ενταχθεί στο κοινοτικό δίκτυο Natura 2000, δεν είναι επιτρεπτή η λειτουργία ΧΑΔΑ. Εκτός και εάν κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι απαγορεύεται ακόμη και η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων, αλλά επιτρέπεται η τοποθέτηση κάποιων χιλιάδων τόνων απορριμμάτων, τελούντων μάλιστα σε κατάσταση αποσύνθεσης!

5. Επιχειρείται να τεθεί σε επαναλειτουργία ο επίδικος ΧΑΔΑ, θεωρώντας ως βασικό υπαίτιο για την καθυστέρηση στη διαχείριση των απορριμμάτων το … Ελεγκτικό Συνέδριο, που τον Ιούνιο του 2014, οκτώ δηλαδή μήνες νωρίτερα δεν είχε εγκρίνει τη δαπάνη για κάποια από τις περιβαλλοντικές μελέτες! Βάλλεται επίσης ο αρμόδιος Ενιαίος Διαβαθμικός Σύνδεσμος Δυτικής Αττικής, που δεν επέτρεψε τη μεταφορά των απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ της Φυλής.

6. Ο επίδικος ΧΑΔΑ «βαφτίζεται» αυθαίρετα σε «χώρο προσωρινής απόθεσης και μελλοντικής μεταφόρτωσης των αστικών Στερεών Αποβλήτων», ενώ είναι προφανές ότι επιδιώκεται πολύ απλά η επαναλειτουργία του ως ΧΑΔΑ, στον οποίο, όχι απλώς θα μεταφερθούν, αλλά και θα παραμείνουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ή και για πάντα, χιλιάδες τόνοι απορριμμάτων της Τρίπολης. Επιδιώκεται δηλαδή η λειτουργία του ως χώρου ανεξέλεγκτης απόθεσης απορριμμάτων.

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι ο Δήμος Τριπόλεως, παρά το γεγονός ότι ο επίδικος χώρος στερείται οποιασδήποτε νόμιμης άδειας για να λειτουργήσει ως χώρος εναπόθεσης απορριμμάτων, αλλά και ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να εκδοθούν νόμιμες άδειες για την επαναλειτουργία του ως ΧΑΔΑ, επιχειρεί να παρουσιάσει μια επίφαση νομιμότητας, προκειμένου να «ξεφορτωθεί τα σκουπίδια» από την πόλη και να τα μεταφέρει στον επίδικο ΧΑΔΑ.

Είναι προφανές ότι από τη μεταφορά αυτών των χιλιάδων τόνων απορριμμάτων, που βρίσκονται ήδη σε κατάσταση αποσύνθεσης, στον επίδικο ΧΑΔΑ, θα προκληθούν σοβαρές επιπτώσεις στο γήινο, υδάτινο και αέρινο περιβάλλον και εντεύθεν προσβολή της προσωπικότητας όλων ημών των αιτούντων. Οι κίνδυνοι δε αυτοί για την υγεία μας θα αυξάνουν, όσο αυτά θα συσσωρεύονται και θα παραμένουν, για άγνωστο διάστημα εντός του ΧΑΔΑ.

Πέραν, ωστόσο, των ανωτέρω αναφερομένων από τα οποία προκύπτει σαφώς το παράνομο της απόφασης του Δημάρχου για τη μεταφορά των απορριμμάτων στη θέση «Μαγούλα» στο Λεβίδι Αρκαδίας, το Δημοτικό Συμβούλιο Τρίπολης στην από 24 Φεβρουαρίου 2015 συνεδρίασή του έλαβε τις εξής αποφάσεις:

1. Αποφασίσθηκε η έγκριση των όρων προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου Τρίπολης και ΦΟΔΣΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου για την υλοποίηση του έργου «Λειτουργία μονάδας διαχείρισης – επεξεργασία αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) του Δήμου Τρίπολης με στόχο την ανάκτηση – αξιοποίηση όλων των παραγόμενων προϊόντων από μεταφερόμενη μονάδα».

2. Αποφασίσθηκε η τροποποίηση τεχνικού προγράμματος για την υλοποίηση έργων στην περιοχή «Μαγούλα» Δ.Ε. Λεβιδίου Δήμου Τρίπολης.

Η δεύτερη κατά σειρά απόφαση (η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία μειοψηφούντων τριών δημοτικών συμβούλων της παράταξης του Δημάρχου κ. Παυλή και όλων των συμβούλων της αντιπολίτευσης) έθετε ως προϋπόθεση – μεταξύ άλλων- για τη μεταφορά των απορριμμάτων στο Λεβίδι, «την περίφραξη του χώρου της χωματερής στη Μαγούλα μήκους 476μ. – πύλη εισόδου η οποία θα κλειδώνεται κατά τις ώρες μη λειτουργίας, (…) τη διάστρωση του εδάφους με άμμο, τοποθέτηση αδιαπέραστου γεωυφάσματος προστασίας της γεωμεμβράνης, γεωμεμρβάνη HDPE πάχους 1,5mm λεία, διάστρωση με άμμο πάχους 10 εκ. και περιμετρικά ανάχωμα ώστε να διοχετεύονται τα στραγγίδια με αγωγούς σε δεξαμενή στραγγιδίων. την υλοποίηση έργων αποστράγγισης, την τοποθέτηση δεξαμενών νερού και την επίστρωση του χώρου με γεωύφασμα προκείμενου τα όποια απορρίμματα μεταφερθούν εκεί να τοποθετηθούν πάνω στο γεωύφασμα αυτό».

 Τα έργα αυτά είχαν τεθεί ως προϋπόθεση για τη μεταφορά των απορριμμάτων στο Λεβίδι και από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Πρασίνου, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Τρίπολης δια της από 16.2.2015 τεχνικής έκθεσής της, υπογραφείσας από τον Προϊστάμενο της ως άνω Διεύθυνσης, τρίτο μηνυόμενο, και τον ίδιο το Δήμαρχο. Με απλά λόγια ο Δήμαρχος Τρίπολης, αλλά και οι υπόλοιποι δύο μηνυόμενοι, σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να μεταφέρουν σκουπίδια στο Λεβίδι, εάν δεν υλοποιηθούν τα έργα αυτά, τα οποία αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο στο πλαίσιο τροποποίησης του τεχνικού προϋπολογισμού του Δήμου και ορίζονται από την προαναφερθείσα τεχνική έκθεση.

Επομένως, προκύπτει πέραν πάσης αμφιβολίας ακόμη και στη λογική των αποφάσεων του ίδιου του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου, ότι ο Δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος και ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης, κ. Κοκοσιούλης, γνώριζαν ότι δεν μπορούν σε κάθε περίπτωση να μεταφέρουν νόμιμα απορρίμματα στο ως άνω χώρο, πριν την υλοποίηση των προαναφερθεισών εργασιών.

Πέραν αυτού, στα πλαίσια της πρώτης απόφασης που ελήφθη από το Δημοτικό Συμβούλιο στην ίδια συνεδρίαση, μεταξύ των όρων της προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στο Δήμο Τρίπολης και τον ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου αναφέρεται ότι «ο φορέας υλοποίησης (δηλαδή ο Δήμος Τρίπολης) αναλαμβάνει την υποχρέωση (…) να συντάξει όλες τις απαραίτητες μελέτες για την υλοποίηση του έργου. Να εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες άδειες για τη λειτουργία του έργου (…) Να καταρτίσει τα τεύχη διακήρυξης των διαγωνισμών, να διενεργεί τους διαγωνισμούς κλπ»

Προκύπτει, επομένως, σαφώς ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που ήθελε γίνει δεκτό ότι ο Δήμος έχει δικαίωμα να μεταφέρει τα συσσωρευμένα στην πόλη της Τρίπολης απορρίμματα στην κλειστή χωματερή του Λεβιδίου, θα πρέπει αυτονόητα ακόμα και στη δική τους λογική να προηγηθεί της μεταφοράς η υλοποίηση των παραπάνω.

 Ωστόσο, ο Δήμαρχος στη βάση της παράνομης απόφασής του και χωρίς να πληρούνται καν οι προϋποθέσεις που έθεσε το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο, του οποίου τις αποφάσεις είναι υποχρεωμένος να εκτελεί, εντελώς αυθαίρετα και παράνομα κατά απόλυτη κατάχρηση της εξουσίας του που του δίνει ο νόμος, έδωσε εντολή την Παρασκευή 27-2-2015 να μεταφερθούν απορρίμματα στον ως άνω χώρο.

 Όπως δε κατετέθη την Παρασκευή 27-2-2015, στην Αστυνομική Διεύθυνση Τρίπολης, από τον Κωνσταντίνο Καγιούλη οδηγό του απορριμματοφόρου, ο ίδιος έλαβε την εντολή να μεταφέρει απορρίμματα στη θέση Μαγούλα Λεβιδίου από τον δεύτερο και τρίτο μηνυόμενο.

Έτσι και οι τρεις μηνυόμενοι, παρότι γνώριζαν ότι δεν μπορούσαν την Παρασκευή 27-2-2015 να μεταφερθούν απορρίμματα στη Μαγούλα Λεβιδίου, έδωσαν σχετική εντολή σε δύο απορριμματοφόρα οχήματα γεμάτα με απορρίμματα, με σκοπό να τα εναποθέσουν στο χώρο «Μαγούλα».

Με τις πράξεις τους αυτές οι τρεις μηνυόμενοι παρέβησαν το καθήκον τους, ήτοι παρότι γνώριζαν ότι δεν μπορούν νόμιμα να μεταφερθούν απορρίμματα στην περιοχή Μαγούλας Λεβιδίου, για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, παρότι γνώριζαν ότι η περιοχή αυτή έχει ενταχθεί στο δίκτυο NATURA 2000, όπου απαγορεύεται η εναπόθεση απορριμμάτων, παρότι οι ίδιοι είχαν συνδράμει στη σύνταξη και έκδοση της από 16-2-2015 «τεχνικής έκθεσης για την προσωρινή εναπόθεση απορριμμάτων στη θέση Μαγούλα της Τ.Κ. Λεβιδίου», όπου προβλέπονται μελέτες και εργασίες στον επίδικο ΧΑΔΑ, που αποτελούν την προϋπόθεση, ακόμη και στη λογική του Δήμου Τρίπολης, για την εναπόθεση των απορριμμάτων, επεχείρησαν το πρωί της Παρασκευής 27-2-2015 την παράνομη μεταφορά απορριμμάτων, κατά παράβαση επίσης των σχετικών διατάξεων του νόμου 1650/1986.      

Εμείς, λοιπόν, έχοντας νόμιμο δικαίωμα αλλά κυρίως υποχρέωση ως κάτοικοι της περιοχής να προστατεύσουμε το περιβάλλον και την ενταγμένη κατά τα ανωτέρω στο δίκτυο ΝΑΤURA 2000 περιοχή από τις κατάφωρα παράνομες αυτές ενέργειες του Δημάρχου Τρίπολης και των άλλων δύο μηνυομένων,  οι οποίες θα έχουν ως μοναδικό αποτέλεσμα ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική μόλυνση, αντιδράσαμε στη μεταφορά των απορριμμάτων στην περιοχή αυτή στο πλαίσιο της άσκησης των νομίμων δικαιωμάτων μας.

Άλλωστε η καθαριότητα, η μη ρύπανση, η διατήρηση και η προστασία του περιβάλλοντος (γήινου, υδάτινου και αέρινου) προστατεύεται από διατάξεις που έχουν σκοπό την ευνοϊκή ανάπτυξη του ατόμου και όχι μόνο του περιβάλλοντος και εμποδίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη διαβίωσή μας στην περιοχή υπό συνθήκες υγείας, ψυχικής άνεσης και ασφάλειας, ενώ η διάταξη του άρθρου 57 του Αστικού Κώδικα ορίζει ότι όποιος προσβάλλεται παράνομα στην προσωπικότητά του έχει δικαίωμα να απαιτήσει να αρθεί η προσβολή και να μην επαναληφθεί στο μέλλον. Στην προστασία της προσωπικότητας περιλαμβάνονται όλα τα αγαθά που είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένα με το πρόσωπο και ανήκουν σ’ αυτό, δηλαδή η σωματική, η ψυχική και η κοινωνική ατομικότητα του ατόμου, ειδικότερα δε η καθαριότητα, η μη ρύπανση, η διατήρηση και η προστασία το περιβάλλοντος (εδαφικού, υδάτινου και ατμοσφαιρικού) προστατεύεται δε από διατάξεις που έχουν σκοπό την ευνοϊκή ανάπτυξη του ατόμου και όχι μόνο του περιβάλλοντος, του οποίου η προστασία είναι αναγκαία για τον άνθρωπο.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΜΗΝΥΟΥΜΕ

Τον  Δημήτριο Παυλή, Δήμαρχο Τρίπολης, τον Ηλία Τότση, Αντιδήμαρχο Τρίπολης και τον Ιωάννη Κοκοσιούλη, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Πρασίνου, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Τρίπολης  για τις ως άνω παράνομες ενέργειές τους καθώς και κάθε άλλο πρόσωπο που με τις πράξεις του συνέδραμε στην εκτέλεση των παράνομων αυτών ενεργειών

Προσκομίζουμε σχετικώς τα αντίγραφα της από  13.2.2015 και με αρ. καταθ. δικογρ. 26/2015 αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που έχουμε καταθέσει ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Τρίπολης και της υπ’ αριθμ.  673/2015 αίτηση ακύρωσης και την υπ’ αριθμ. 37/2015 αίτησης αναστολής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Λεβίδι,  3-3-2015

ΟΙ Μηνυτές

Ειδήσεις: 

4 Σχόλια

Εμ γι αυτο υπεγραψαν 10...για να μοιραστουν τα εξοδα για το παραβολο της μηνυσης

Πάντως εσύ παντογνώστη δεν πρόκειται να πληρώσεις!!! Απαντώ στην Δήμητρα οτι δεν υπάρχει ντροπή γι τα αυτονόητα.........

συμφωνω απολυτα...αλα μηπως πρεπει ν κανετε και στους εαυτου σας, που τοσα χρονια βροματε το μαιναλο....η μηπως τα σκουπιδια σας ειναι διαφορετικα απο της τριπολης?ρε ** που θελετεκ εσεις μαζι μ τον παυλι... ν***

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.