Θύελλα αντιδράσεων για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο

Θύελλα αντιδράσεων για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο

Ιούνιος 29, 2010 - 08:41
3 σχόλια

ΟΛΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ «ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ»!

Μετά από 88 μήνες, δεν έχει ολοκληρωθεί η «ανακαίνιση» της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ οι μελέτες προέβλεπαν ότι αυτό θα γίνει σε 18 μήνες!

Να διατηρηθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, να επανέλθουν όλα τα δρομολόγια που καταργήθηκαν το 2009, να διατηρηθεί το προσωπικό, να κατασκευαστούν τα τμήματα Κόρινθος- Άργος-Ναύπλιο και Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία, να επαναλειτουργήσει η γραμμής Τρίπολη-Καλαμάτα και να στηριχθούν τα προαστιακά δρομολόγια σε όλους τους νομούς της Πελοποννήσου, ζήτησαν η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με ψήφισμα - απόφαση προς όλα τα κόμματα και προς το Υπουργείο Μεταφορών που κατέθεσαν στη Βουλή, μετά από πορεία διαμαρτυρίας.

Να διατηρηθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, να επανέλθουν όλα τα δρομολόγια που καταργήθηκαν το 2009, να διατηρηθεί το προσωπικό για τη σωστή λειτουργία του σιδηροδρόμου, να κατασκευαστούν τα τμήματα Κόρινθος- Άργος-Ναύπλιο και Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία, να επαναλειτουργήσει η γραμμήςΤρίπολη-Καλαμάτα και να στηριχθούν τα προαστιακά δρομολόγια σε όλους τους νομούς της Πελοποννήσου, ζήτησαν η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με ψήφισμα - απόφαση προς όλα τα κόμματα και προς το Υπουργείο Μεταφορών που κατέθεσαν στη Βουλή, μετά από πορεία διαμαρτυρίας.

ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010, η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, έδωσαν συνέντευξη τύπου στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ για το θέμα της περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου.
Κατά τη συνέντευξη τύπου το λόγο έλαβε ο Νομάρχης Μεσσηνίας και Πρόεδρος της κ. Δημήτρης Δράκος, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών κ. Νίκος Κουτσούκης, ο Νομάρχης Αργολίδος κ. Βασίλης Σωτηρόπουλος, η Αντινομάρχης Αρκαδίας κα Χαρά Τσιώλη, ο Πρόεδρος ΤΕΔΚ και Δήμαρχος Καλαμάτας κ. Παναγιώτης Νίκας, ο Αντινομάρχης Ηλείας κ. Ευγένιος Μπαλκάμος, ο κ. Σπύρος Φασούλας από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμων Αθήνας, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος Μεσσηνίας κ. Παναγιώτης Αλευράς, ο κ. Γιώργος Νάθενας από τη ΜΚΟ ‘Δίκτυο-Επιβάτης’, ο Δήμαρχος Θουρίας κ. Γιώργος Σκαλαίος, ο κ. Κωνσταντίνος Προύσαλης από το σύλλογο φίλων σιδηροδρόμων Αρκαδίας, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καλαμάτας κ. Γιώργος Καραμπάτος και ο κ. Θανάσης Πετράκος, επικεφαλής μειοψηφίας της ΝΑ Μεσσηνίας.
Στο σύνολό τους οι ομιλητές εξέφρασαν την ριζικά αντίθετη άποψή τους με κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας – Καλαμάτας και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας. Διατύπωσαν την απαίτηση για τη διατήρηση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, για την κανονικοποίηση της γραμμής του μετρικού V της Πελοποννήσου, για την επαναλειτουργία της γραμμής Τρίπολη – Καλαμάτα και για τη στήριξη των προαστιακών δρομολογίων σε όλους τους Νομούς της Πελοποννήσου. Σημειώθηκε, δε, η εκτίμηση του ότι αποτελεί μέγα σκάνδαλο η μη ολοκλήρωση, μετά από 88 μήνες, της «ανακαίνισης» της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ οι μελέτες προέβλεπαν ότι αυτό θα γίνει σε 18 μήνες.
Στη συνέχεια, το σύνολο του κόσμου που παραβρέθηκε στη συνέντευξη τύπου, προχώρησε σε πορεία προς τη Βουλή. Αντιπροσωπεία της επιτροπής επέδωσε ψήφισμα στον Πρόεδρο της Βουλής. Επίσης, το ίδιο ψήφισμα απεδόθη και στον κ. Γιώργο Κωστούρο, Δ/ντη Γραφείου του Υπουργού κ. Ρέππα.
Ο Νομάρχης Μεσσηνίας και Πρόεδρος ΕΝΑΕ κ. Δημήτρης Δράκος, προχώρησε στις παρακάτω δηλώσεις :
«Η Παμπελοποννησιακή Επιτροπή Αγώνα για τη σωτηρία του σιδηρόδρομου επέδωσε ψήφισμα στον Πρόεδρο της Βουλής και σε όλα τα κόμματα του Εθνικού μας Κοινοβουλίου. Το βασικό αίτημά μας είναι να μη σταματήσει η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, να υπάρξει θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη προαστιακών – τοπικών – περιφερειακών δρομολογίων και να συνεχίσουν τα δρομολόγια με το εθνικό μας κέντρο. Παράλληλα, πρέπει να αναπτυχθούν μελέτες κανονικοποίησης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. Κατά την άποψή μας, μόνο με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατόν το οικολογικό αυτό μέσο να συνεχίσει να λειτουργεί και να βοηθά την Πελοποννησιακή κοινωνία και την αναπτυξιακή πορεία του Μοριά μας».
Απ την πλευρά του, ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας σιδηροδρομικών Νίκος Κουτσούκης, επιρρίπτοντας ευθύνες στις κυβερνήσεις «που ανάγκαζαν τον σιδηρόδρομο να δανείζεται για έργα υποδομής, τα οποία όφειλαν να χρηματοδοτούν σε επίπεδο εθνικής οικονομίας», ανέφερεε ότι «από τα 10 δισ. ευρώ που χρωστάει σήμερα ο ΟΣΕ, το 85% οφείλεται στη μη καταβολή χρεών και τοκοχρεολυσίων από δάνεια». Ο κ. Κουτσούκης υπογράμμισε το γεγονός ότι πρέπει να διασφαλιστεί το μέλλον του σιδηροδρόμου και των εργαζομένων και κατέληξε λέγοντας «όχι στη διάλυση και τον μαρασμό, ναι στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό».
Ο Κώστας Φασούλας από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου μίλησε για τον «μύθο των ελλειμμάτων, που στην πραγματικότητα δημιουργήθηκαν από τον αδιέξοδο δανεισμό για υποδομές που ξεκίνησε από την περίοδο της χούντας», ενώ χαρακτήρισε «ανεγκέφαλους όσους υποβάθμισαν τον σιδηρόδρομο, αφού υποσκάπτουν την ανάπτυξη όλης της Ελλάδας».
Φορείς από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Πελοποννήσου τόνισαν ότι ο σιδηρόδρομος είναι σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη του τόπου. Συγκεκριμένα, από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Αρκαδίας, η Χαρίκλεια Τσιώλη μίλησε για ένα «προμελετημένο έγκλημα, ένα σαμποτάζ που γίνεται εις βάρος του σιδηροδρόμου» και εξέφρασε την πεποίθησή της ότι «ο σιδηρόδρομος είναι ένα κομμάτι της ανάπτυξης που όλοι πρεσβεύουμε και μπορούμε να το δούμε ακριβώς ως μοχλό αυτής της ανάπτυξης και όχι ως στοιχείο υποβάθμισης». Με τη σειρά του, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας μιλώντας για το ίδιο θέμα επισήμανε ότι «χωρίς τρένο δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στην Πελοπόννησο». Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο αντινομάρχης Ηλείας, λέγοντας ότι «και η Ηλεία είναι αντίθετη στην κατάργηση του σιδηροδρόμου και είναι δεδομένη η βούλησή της για ανάπτυξη». Ο νομάρχης Αργολίδας Βασίλης Σωτηρόπουλος, συντασσόμενος με τον αγώνα για τη σωτηρία του σιδηροδρόμου, είπε: «Το έργο δεν πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να δώσουμε αγώνες για τον σιδηρόδρομο. Η αναγκαιότητα του δικτύου αυτού είναι εκ των ων ουκ άνευ» και επισήμανε ότι «αυτή είναι η εντολή που έχουμε από τον κόσμο και αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε».
Στο τέλος της συνέντευξης ο Εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος παρουσίασε την πρόσφατη ερώτηση του Μιχ. Τρεμόπουλου στο ευρωκοινοβούλιο για το απειλούμενο κλείσιμο της γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ενώ σε σύντομη ιδιαίτερη συνάντηση με το Νομάρχη Μεσσηνίας και πρόεδρο της επιτροπής κ. Δράκο παρέλαβε το ψήφισμα που ζητά εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο και απορρίπτει κάθε περιορισμό δρομολογίων ή κλείσιμο γραμμών.
Στην πορεία που ακολούθησε, δεκάδες μέλη και φίλοι των Οικολόγων Πράσινων έκαναν αισθητή την παρουσία τους με πανό, σημαίες, και διανομή μικρού φυλλαδίου.

ΨΗΦΙΣΜΑ – ΑΠΟΦΑΣΗ

Η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) είμαστε ριζικά αντίθετοι με κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας – Καλαμάτας και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.
Δεδομένου ότι το συντριπτικά μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ελλείμματος του οργανισμού του ΟΣΕ οφείλεται σε ανεξόφλητες οφειλές του δημοσίου προς τον οργανισμό, αλλά και σε παραλείψεις και λανθασμένες επιλογές, θεωρούμε εξαιρετικά άδικη την επιλογή για περικοπές δρομολογίων. Διότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στη σωστή κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου.
Είναι γνωστό ότι για τον ίδιο όγκο μεταφορών ο σιδηρόδρομος απαιτεί 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει 16 φορές λιγότερα ατυχήματα και 10 φορές λιγότερη ρύπανση από τα αυτοκίνητα.
Εκτιμούμε ότι αποτελεί μέγα σκάνδαλο η μη ολοκλήρωση μετά από 88 μήνες της «ανακαίνισης» της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ οι μελέτες προέβλεπαν ότι αυτό θα γίνει σε 18 μήνες. Συνεπώς είναι τεράστιες οι ευθύνες όσων διαχειρίστηκαν τις υποθέσεις του σιδηρόδρομου, ιδιαίτερα από το 2003 μέχρι σήμερα.
Απαιτούμε:
Α. Γενικά
1. Τη διατήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
2. Την επαναφορά όλων των δρομολογίων που καταργήθηκαν τον Αύγουστο του 2009.
3. Να γίνει προκήρυξη για πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού.

Β. Κανονικοποίηση της γραμμής του μετρικού V της Πελοποννήσου
1. Ζητούμε άμεση προώθηση της απόκτησης μελετητικής ωριμότητας για τη γραμμή κανονικού πλάτους Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και στη συνέχεια κατασκευή όλου του δυτικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου.
2. Ζητούμε άμεσα την προώθηση των μελετών κανονικοποίησης της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα και την κατασκευή των τμημάτων Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου.

Γ. Επαναλειτουργία της γραμμής Τρίπολη – Καλαμάτα
1. Να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα στο τμήμα Τρίπολη – Καλαμάτα και να τεθεί σε λειτουργία με 5 δρομολόγια χωρίς βραδυπορίες. Επίσης να γίνει ανακαίνιση στο Πύργος – Κυπαρισσία – Ζευγολατιό.
2. Να κλείσουν όλες οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις που υπάρχουν κατά μήκος της γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Ολυμπία – Καλαμάτα και στα τοπικά δρομολόγια, οι οποίες επηρεάζουν και την ασφάλεια και την ταχύτητα. Να κατασκευαστεί άμεσα σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, καθώς και να γίνει τοποθέτηση παντού αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις.
3. Να γίνει άμεσα προμήθεια σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό.
4. Να γίνει άμεση αναβάθμιση του μηχανοστασίου Καλαμάτας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου.
5. Να προωθηθεί το θέμα του τουριστικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και η σύνδεσή του με όλα τα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία π.χ. η διαδρομές Καλαμάτα – Αρχαία Μεσσήνη – Αρχαία Ολυμπία και Καλαμάτα – Μυκήνες – Επίδαυρος – Ναύπλιο να καθιερωθούν ως πολιτιστικές διαδρομές της Πελοποννήσου.

Δ. Στήριξη των προαστιακών δρομολογίων σε όλους τους Νομούς της Πελοποννήσου
1. Να επαναλειτουργήσουν όλα τα προαστιακά δρομολόγια από Καλαμάτα – Μεσσήνη και Καλαμάτα – Κυπαρισσία, καθώς και από Πύργο μέχρι Πάτρα και Κυπαρισσία, επίσης τα προαστιακά δρομολόγια της Κορίνθου και του Άργους.
2. Να διευρυνθούν τα προαστιακά με περιφερειακή αντίληψη από Καλαμάτα προς Πύργο και Τρίπολη και από Κόρινθο και Άργος προς Τρίπολη και από Πύργο προς Πάτρα.
3. Να δρομολογηθούν για τα προαστιακά σύγχρονα, μικρά και ευέλικτα τρένα.
Τονίζουμε ότι η Πελοπόννησος, όπως και όλη Ελλάδα, έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που θα λειτουργεί με αξιοκρατικά κριτήρια, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με την διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
To όραμά μας είναι η Καλαμάτα να μην είναι το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του V της Πελοποννήσου, αλλά το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του ενιαίου V της Ελλάδας που θα ξεκινάει από Ηγουμενίτσα από τη μία πλευρά και η άλλη από Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη.
Απαιτούμε να δεσμευτεί η κυβέρνηση και όλα τα πολιτικά κόμματα ο πλήρης και ουσιαστικός εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου στο V της Πελοποννήσου είναι έργο ευρωπαϊκό εθνικής και όχι περιφερειακής σημασίας.
Γι’ αυτό το λόγο ζητάμε να υπάρξει στήριξη στον αγώνα μας και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις.
Τέλος τονίζουμε και πάλι ότι δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση την κατάργηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο

Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις


3 Σχόλια

Το τρένο ή τραίνο πρέπει να λειτουργεί γιατί δεν πληρώνει διόδια στις πάμπλουτες κατασκευαστικές εταιρείες γιατί θα καλυτερεύσει τις υπηρεσίες του ΚΤΕΛ Αρκαδίας που λειτουργεί μονοπωλιακά γιατί στον ίδιο χρόνο θα μπορούσες να φτάσεις εντός της Αθήνας και όχι στην αναμονή των φαναριών και του άθλιου Κηφισού γιατί η διαδρομή που ακολουθεί είναι η Ελλάδα που αγαπήσαμε γιατί δίνει ζωή στις περιοχές που περνάει και τις εξυπηρετεί κιόλας γιατί δίνει θέσεις εργασίας γιατί κυρίως είναι ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ και πολλά άλλα πλεονεκτήματα...

Καλό το τρένο αλλά αν κάνει και 4 ώρες να φτάσει αθήνα τότε δεν θα το προτιμήσει ο κόσμος. Πρέπει να γίνει καλη επένδυση με σύγχρονα τρένα. Η πελοπόννησος έχει πολυ βουνό και είναι δύσκολο και ακριβό να φτιαχθεί καλό δίκτυο. Ειδικά αν δεν μπορούν να κάνουν απόσβεση! και εγώ θέλω τρένο αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα το χρησιμοποιηθεί από τον κόσμο και αν ποτέ κάνει απόσβεση...

Απ' ότι έχω διαβάσει του τρένου οι γραμμές έχουν κατασκευαστεί και οι δοκιμαστκές διαδρομές αγγίζουν τις ταχύτητες του ανταγωνισμού, δηλαδή κάποιος να φτάνει μέσα στην Αθήνα,και όχι στον Κηφισό στον ίδιο χρόνο. Το θέμα είναι κατά πόσο τα αντικρουόμενα συμφέροντα το επιτρέπουν αυτό. Και φυσικά θεωρώ ότι ο κόσμος θα το στηρίξει, αν γίνει μόδα, γιατί στην Τρίπολη υπάρχει και αυτό το σύνδρομο να ακολουθείται η μόδα!Πάντως μπορεί η προσέλευση του κόσμου μέχρι σήμερα να μην ήταν και καταιγιστική στην επαναλειτουργία του, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι προκαταλαμβάνουμε και την μελλοντική του ανταπόκριση. Εξάλλου τα δρομολόγια ήταν τέτοια λες και δεν ήθελαν να εξυπηρετούν κανένα.!