«Πώς θα αξιολογηθεί η σιδηροδρομική γραμμή της κεντρικής Πελοποννήσου;»

«Πώς θα αξιολογηθεί η σιδηροδρομική γραμμή της κεντρικής Πελοποννήσου;»

Μάιος 17, 2010 - 23:24

Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας απέστειλε μία επιστολή προς τους Διευθύνοντες Συμβούλους του ΟΣΕ κ. Παν. Θεοφανόπουλο, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Τσιαμαντή, ενώ την κοινοποίησε
Στον Υπουργό Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππα, στον Υφυπουργό Μεταφορών κ. Σηφουνάκη και στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος κ. Μανιάτη.

Εκεί αναφέρουν:
«Ήδη από τον περασμένο Αύγουστο θέσαμε το δραματικό ερώτημα προς την προηγούμενη κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ αν ο τρόπος που επαναλειτούργησε η ανακαινισμένη «μετρική» γραμμή της κεντρικής Πελοποννήσου συνιστά ένα προμελετημένο έγκλημα, προκειμένου να εξαφανιστεί το τραίνο από την περιοχή. Με βάση και εκείνη την επιστολή μας υπήρξε άλλωστε παρέμβαση στη Βουλή με ερώτηση από τους βουλευτές τότε της αντιπολίτευσης και τωρινούς υπουργούς κ.κ. Ρέππα και Μανιάτη.
Μετά τις σχετικές επιστολές μας (Νοέμβρης 2009 και Φλεβάρης 2010) βλέποντας με αγανάκτηση ότι για πολλούς μήνες συνεχίζεται αδικαιολόγητα ο παράλογος ευτελισμός της γραμμής για άλλη μια φορά ρωτάμε:
 Θα διορθωθεί επιτέλους η κατάσταση για να λειτουργήσει κάποτε η γραμμή μέχρι την Καλαμάτα και να αξιολογηθεί με τις πραγματικές δυνατότητές της και να δικαιώσει τις επενδύσεις που έγιναν για αυτό το σκοπό;
 Θα αποκατασταθούν τα αυτόματα συστήματα των ισόπεδων διαβάσεων και οι άλλες εκκρεμότητες, για να αρθούν οι εξοντωτικές και εξευτελιστικές βραδυπορίες που έχουν επιβληθεί στους συρμούς;
 Θα υπάρξουν οι αναγκαίες διορθώσεις και αύξηση στα δρομολόγια που είναι εφικτές ακόμα και με το υπάρχον τροχαίο υλικό εφόσον αξιοποιηθεί αποδοτικότερα και το υπάρχον προσωπικό;
 Έχει αναγνωριστεί το πλήγμα που έχει υποστεί η αναφερόμενη γραμμή από τις διαρκείς περιπέτειες της τελευταίας δεκαετίας κι όταν διακόπηκε λόγω έργων (αρχές 2004) και υποκαταστάθηκε για ένα διάστημα από μια υποβαθμισμένη λεωφορειακή σύνδεση (μακριά από εξυπηρετούμενους κυρίως σιδηροδρομικά οικισμούς) με απαράδεκτα ποιοτικά λεωφορεία, με υπερβολικά μεγάλους χρόνους στάσεων και μετεπιβίβασης στην Κόρινθο;
 Θα υπάρξει στοιχειώδης διαφημιστική προβολή και στήριξη της επαναλειτουργίας της με την παρουσία της επίσημης Πολιτείας;
 Έχει αξιολογηθεί η σημασία της σε τουριστική αλλά και προαστιακή εξυπηρέτηση (όπως το επιτυχημένο πείραμα στη Μεσσηνία) αλλά και για σύνδεση περιφερειακών οικισμών;
 Έχει αξιολογηθεί θετικά ότι ένα μέρος του επιβατικού κοινού εξακολουθεί να προτιμάει το τραίνο παρά τους επαχθέστατους όρους που επαναλειτούργησε (δρομολογιακός χρόνος πολύ μεγαλύτερος έναντι εκείνου που εξασφάλιζαν στην παλιά γραμμή τραίνα χαμηλότερων αξιώσεων και δυνατοτήτων, ανυπαρξία W.C., υπερβολικά μεγάλος χρόνος μετεπιβίβασης στην Κόρινθο, ανυπαρξία σωστού πλέγματος δρομολογίων, ανυπαρξία εξυπηρέτησης αποσκευών κτλ);
 Έχουν αξιολογηθεί οι δυνατότητές της στην προοπτική επανάκτησης του εκδιωχθέντος από τον ΟΣΕ εμπορευματικού έργου;

Καλούμε για άλλη μια φορά την κυβέρνηση και τον ΟΣΕ –ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προβούν το ταχύτερο σε κάθε δυνατή ενέργεια, και να μη βιαστούν να αξιολογήσουν τη «μετρική» γραμμή της Πελοποννήσου πριν αποκατασταθούν συνθήκες ευπρεπούς λειτουργίας της και για χρονικό διάστημα ανάλογο εκείνου που έχει πλήξει την αξιοπιστία της.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση του ΟΣΕ, δεν θα θελήσουν, με οποιοδήποτε άλλοθι, να ολοκληρώσουν αυτοί το προμελετημένο έγκλημα που προαναφέραμε.

Για το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας
Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Μπρούσαλης
Ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Αθανασούλης»

Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις

Ειδήσεις: 
Tags: